Fortsätt till inneåll
Fri frakt över 399 kr inom Sverige | Snabb leverans 1-3 dagar
Fri frakt över 399 kr | Snabb leverans 1-3 dagar

Retur & Reklamation

Vi erbjuder alltid 90 dagar öppet köp på alla våra produkter förutsatt att produkterna är i oförändrat skick när dem returneras till oss. Du får inte använda dina produkter, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas gäller inte ångerrätt/öppet köp.

Fyll i ditt ordernummer och din e-mail här nedanför så påbörjar vi returhanteringen tillsammans! När du fyllt i formuläret, fortsätt sedan med steg 2 i returprocessen.

 

Vi erbjuder alltid 90 dagar öppet köp på alla våra produkter förutsatt att produkterna är i oförändrat skick när dem returneras till oss. Du får inte använda dina produkter, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas gäller inte ångerrätt/öppet köp.

Hur returnerar jag?
Steg 1: Fyll i och anmäl din retur i vårt returcenter. (se nedan)

Steg 2: När du har anmält din retur i steg 1 så ska du packa dina produkter försiktigt i originalförpackningen så att dem kommer tillbaka i oförändrat skick till oss. OBS! Lägg i din ordersedel så vi enkelt ser vem returen är ifrån.

Steg 3: Du behöver inte någon retursedel utan du skriver endast vår adress på paketet och skickar som brev eller paket, inte mot postförskott. Lämna in din retur på valfritt ombud. Vi rekommenderar att du lämnar in ditt paket till DHL Service Point eller Postnord.

Skicka paketet till:

Paper Town AB
Borgås gårdsväg 4
43439 Kungsbacka
+46300-299 00

Returer sker på din egen bekostnad och ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Steg 4: Så fort vi har behandlat och godkänt din retur så kommer en returbekräftelse om återbetalning skickas till din e-postadress.



Kan jag byta en vara?
Om du önskar att byta en vara behandlas det som en vanlig retur vilket innebär att du behöver returnera de produkter du önskar att byta och där efter gör vi en återbetalning så fort vi har mottagit din retur. De nya produkterna du vill handla lägger du som en ny beställning i vår webbshop.

Reklamation
Om en produkt är skadad eller på annat sätt är felaktig när den anländer bör en reklamation ske inom 7 dagar från mottagandet.
Anmäl din reklamation i formuläret här ovanför i returcentret.
Om tvist uppstår följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.