Fortsätt till inneåll
Fri frakt över 399 kr inom Sverige | Snabb leverans 1-3 dagar
Fri frakt över 399 kr | Snabb leverans 1-3 dagar

Frakt & Leverans

Vad har ni för leveranstid?

Vår leveranstid är 1-3 arbetsdagar under normala omständigheter. Under kampanjer och högtider kan leveranstiden vara något längre.

Vår leveranstid utanför Sverige är 2-5 arbetsdagar under normala omständigheter. 

Vad kostar frakten?

Sverige: Vi erbjuder alltid fri frakt när du handlar för över 399kr. För ordrar under 399kr kostar frakten endast 49kr.

Danmark & Finland: Om inte någon ytterligare kampanj har angetts så erbjuder vi alltid en fast fraktkostnad på endast 99kr.

Norge: Om inte någon ytterligare kampanj har angetts så erbjuder vi alltid en fast fraktkostnad på endast 199 SEK.

Tyskland: Om inte någon ytterligare kampanj har angetts så erbjuder vi alltid en fast fraktkostnad på endast 119 SEK.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, vad gör jag?

Ibland kan din orderbekräftelse fastna i skräpposten så glöm inte kika där. Om du inte hittar den där heller maila oss på kontakt@papertown.se så hjälper vi dig!

Jag får ingen avisering, vad gör jag?

Om du inte har fått en avisering är den vanligaste orsaken att fel telefonnummer har skrivits in vid orderplaceringen. Om du inte har mottagit en avisering inom 5 dagar kontakta oss på kontakt@papertown.se så hjälper vi dig! Kom ihåg att paketet endast ligger på ombudet i 14 dagar och avgifter kan tillkomma om paketet går i retur.

Jag hämtade aldrig ut mitt paket, vad händer nu?

Ej hämtade varor returneras till oss. Om du inte hämtar ut ditt paket inom 7 dagar så skickas det tillbaka till oss. Vi debiterar dig då 150kr för att täcka kostnader för returfrakt & lagerhantering.

Vart & när kan jag hämta ut mitt paket?

Din beställning skickas till närmsta DHL ombud/service point. När ditt paket finns att hämta får du ett sms med sändningsnummer och information om var du kan hämta ditt paket.

Min beställning har skadats i leveransen, vad gör jag?

Om du upptäcker en emballageskada när du ska hämta ut ditt paket är det viktigt att du ber ombudet registrera detta så de informerar vår leveranspartner. Låt då även paketet ligga kvar på ombudet så att det går i retur till oss och maila oss på kontakt@papertown.se så ser vi till att skicka en ny order till dig!


Om du har hämtat ut ditt paket och upptäcker en skada som inte har synts på ytter-emballaget ber vid dig maila oss på kontakt@papertown.se och bifoga tydliga bilder på skadorna.Vi kommer därefter att återkoppla till dig hur du går tillväga för att fullfölja reklamationen. 

Retur & Reklamation

Jag har ångrat mitt köp och vill göra en retur, hur går jag tillväga?

Gör så här vid retur:

1. Besök vår portal för returnering av varor och fyll i dina uppgifter.

2. När du har anmält din retur i steg 1 så ska du packa dina produkter försiktigt i originalförpackningen så att dem kommer tillbaka i oförändrat skick till oss. OBS! Lägg gärna i din ordersedel så att vi enkelt kan se vem returen är ifrån.

3. Gå till närmsta postombud och skicka din retur som brev eller paket, inte mot postförskott till:

Paper Town AB

Borgås gårdsväg 4

43439 Kungsbacka


Returer sker på egen bekostnad, det innebär att ni betalar kostnaden på plats när ni postar paketet.

Så snart vi har behandlat och godkänt din retur så kommer en returbekräftelse om återbetalning skickas till din e-postadress.

Hur länge gäller öppet köp?

Vi erbjuder alltid 90 dagar öppet köp på alla våra produkter så att du i lugn och ro kan se över din beställning! Du får inte använda dina produkter, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Det är viktigt att produkterna returneras i oförändrat skick till oss för att din ångerrätt/öppet köp ska gälla.

Kan jag byta en vara?

Tyvärr hanterar vi inga byten. Om du önskar att byta en vara behandlas det som en vanlig retur vilket innebär att du behöver returnera de produkter du önskar att byta och där efter gör vi en återbetalning så fort vi har mottagit din retur. De nya produkterna du vill handla lägger du som en ny beställning i vår webbshop. 

Min beställning har skadats i leveransen, vad gör jag?

Om en produkt är skadad eller på annat sätt är felaktig när den anländer bör en reklamation (om möjligt) ske inom 7 dagar från mottagandet.

Maila oss på kontakt@papertown.se och beskriv felet samt bifoga med bilder. Vi kommer därefter att återkoppla till dig hur du går tillväga för att fullfölja reklamationen.


Om tvist uppstår följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. 

Snabba leveranser


1-3 arbetsdagar under normala omständigheter

Fri frakt 


Vi erbjuder fri frakt på ordrar över 399kr

DHL & Postnord


Majoriteten av våra paket skickas med DHL. Mindre paket skickas ibland med Postnord direkt till din brevlåda.